Jak stosować Employer Branding w rekrutacji – 5 dobrych przykładów

Employer Branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, jest coraz żywiej dyskutowanym pomysłem na podniesienie skuteczności w rekrutacji. Wybraliśmy dla was kilka dobrych przykładów na to, jak dobrze robić EB!

Nie pracujecie nad wizerunkiem swojej marki WEWNĄTRZ firmy? Czy wiecie, że 50% użytkowników platformy LepszaPraca.pl zanim rozważy polecenie oferty- najpierw zagląda do zakładki „o firmie”?

Pisaliśmy już wcześniej kilka słów o znaczeniu Employer Brandingu w rekrutacji, tym razem mamy dla was kilka ciekawych przykładów tego, jak konkretne firmy opowiadają o tym, jak wygląda praca w ich biurach.

CloudLock

CloudLock to firma, która istnieje od 2011 i specjalizuje się w zabezpieczaniu wrażliwych danych umieszczonych w chmurach. Jako jeden ze swych głównych kanałów służących do budowania wizerunku pracodawcy wykorzystuje YouTube. Ich wideo zawierają ujęcia z siedziby oraz wypowiedzi zadowolonych pracowników.


Na kanale znaleźć też możemy zabawny, zgrabnie zmontowany fragment filmu kung fu, w którym pracownicy sami podkładają głosy pod aktorów. Zamiast o walce z bandytami opowiadają jednak o konkurowaniu na umiejętności.
W ten sposób CloudLock pokazuje, że pracownicy działają nieszablonowo, mają poczucie humoru, mogą realizować swoje szalone pomysły, a jednocześnie mają spore umiejętności. Dużą część kanału YouTube CloudLocka zajmują także filmy instruktarzowe, gdzie poznajemy ich produkt oraz sposób jego działania, przez co przyszli pracownicy mogą poznać środowisko w jakim będą pracować.

Luxoft Polska

Luxoft to jedna z największych firm zajmujących się dostarczaniem gotowych rozwiązań software’owych dla klientów biznesowych. W swoich biurach rozsianych na całym świecie zatrudniają ponad 11 000 pracowników – głównie programistów. Aby opowiedzieć o tym, jak wygląda praca w ich firmie, Luxoft wykorzystuje prawie wszystkie dostępne media społecznościowe. Największą popularnością cieszą się ich profile na LinkedIn, Facebooku oraz Twitterze.

Z jednej strony firma chwali się swoimi osiągnięciami i obecnością na ważnych imprezach branżowych, z drugiej ich spece od social media zamieszczają obszerne fotorelacje z maratonów, w których biorą udział pracownicy. Nie brakuje też zdjęć z rodzinnych imprez, na których mile widziane są także dzieci. W ten sposób Luxoft kreuje się na pracodawcę, który jest nie tylko profesjonalny, ale też dba o zdrowie i relacje rodzinne swoich pracowników.

luxoft

Luxoft świętując swój rozwój, zrobił świetne wideo z okazji zatrudnienia swojego dziesięciotysięcznego pracownika. W obrazowy sposób przedstawił znaczenie 10 000 pracowników oraz pokazał jaka wiedza oraz siła idzie w parze z tą liczbą!

UPS

UPS jest to amerykańska firma założona w 1907 roku, zajmująca się przewozem przesyłek i logistyką. Dostarcza ona około 15 milionów paczek dziennie w ponad 220 krajach na całym świecie!
Firma od wielu lat reklamuje się poprzez spoty telewizyjne oraz standardowe formy reklamy, przez co jest już mocno zakorzeniona w amerykańskiej kulturze.
UPS posiada rozbudowany i bardzo popularny fanpage na Facebooku (1,5 miliona polubień). Na LinkedIn firmę obserwuje prawie 400 tysięcy ludzi! Dodatkowo UPS jest też codziennie aktywny na Twitterze oraz YouTubie – czy to nie jest świetny Employer Branding?
W swoich najnowszych filmach UPS pokazuje, jak wspiera innowacje i rozwój lokalnych przedsiębiorstw oraz rozwiązuje codzienne ludzkie problemy.
Firma swoją wizję komunikuje przez wszystkie dostępne kanały przez co potencjalny kandydat może łatwo sprawdzić co zyska zostając częścią takiego środowiska.

Google

Tej amerykańskiej korporacji chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Założona 18 lat temu firma dzięki dynamicznemu rozwojowi zatrudnia już ponad 54 tysiące pracowników na całym świecie i Employer Branding opanowała do perfekcji! Specjaliści od wizerunku w firmie Sergeya Brina i Larrego Page’a wykorzystują wszystkie możliwe media, aby pokazać, że praca w Google jest ciekawa, ambitna i ma wpływ na miliony ludzi! Dzięki temu w rankingu magazynu Fortune spółka zajmuje obecnie czwarte miejsce wśród najlepszych pracodawców.


Google oprócz tego, że jest obecny we wszystkich mediach, to jeszcze część z nich sam tworzy! Najskuteczniejszymi ambasadorami firmy są jej pracownicy, którzy prowadzą własne kanały na YouTubie, blogi oraz strony internetowe. Dzięki temu możemy razem z nimi podróżować po różnych projektach Googla i poznać firmę od bardziej ludzkiej strony.

Jeśli gdzieś natkniemy się na tradycyjną reklamę tego informatycznego giganta, zobaczymy zadowolonych pracowników, którzy siedzą w nowoczesnych biurach i za pomocą komputera zmieniają świat.
Komunikacja Googla, jest prowadzona tak, byśmy nawet przez chwilę nie pomyśleli, że to światowy gigant informatyczny. Nie postrzegamy więc Googla jako olbrzymiej, powolnej koropracji, ale jako nowoczesną i dynamiczną firmę, w której wszystko jest możliwe!

Wysiłki Googla w tym temacie na pewno nie idą na marne, co można sprawdzić na listach najlepszych pracodawców w których od kilku lat Google nie przerwanie zajmuje czołowe pozycje.

Deloitte

Deloitte jest to międzynarodowa sieć spółek handlowych świadczących profesjonalne usługi doradcze i audytorskie. Spółka zatrudnia ponad 200 tysięcy pracowników i doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że aby wyróżnić markę trzeba myśleć niestandardowo!

Employer Branding w rekrutacji, Deloitte
Deloitte jak i pozostałe firmy w tym zestawieniu, sprawnie posługuje się wszystkimi kanałami komunikacji. Jednak prym wiedzie na LinkedIn gdzie ma ponad 1,5 miliona obserwujących!
Innowacyjne kampanie reklamowe oraz pomysłowość w promowaniu marki została w Polsce dostrzeżona, co zaowocowało drugim miejscem w kategorii „Najbardziej rozpoznawalny pracodawca” w rankingu, który w 2009 roku przeprowadziło Centrum Badań Marketingowych „INDICATOR”.

Świetnym przykładem innowacyjności Deloitte jest interaktywne wideo rekrutacyjne. Przechodzimy w nim przez dość niestandardowy dzień pracy i musimy podejmować decyzje od których zależy nasza posada. Dzięki takiej formie w ciekawy sposób poznajemy wartości wyznawane przez firmę i jej pracowników.
Jest to bardzo ciekawa forma, która dopiero wchodzi do powszechnego użytku dlatego Deloitte doskonale się spisało wykorzystując ją jako jedni z pierwszych u siebie.

A jak to wygląda u nas? Niebawem opowiemy o sposobach, w jakie firmy wykorzystują platformę LepszaPraca.pl do Employer Brandingu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *